Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.
Het hele lichaam is betrokken bij Pilates maar je rompstabiliteit oftewel “core-stability” wordt vooral getraind. Met core wordt je romp of kern bedoeld: een spierkorset rondom je rug, buik en bekken.
Bij het uitvoeren van veel belangrijke of functionele bewegingen heb je deze spieren nodig. Een sterke, stabiele kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de rompstabiliteit te trainen. Elke beweging die je maakt, begint bij de kern van je lichaam. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede houding.
De oefeningen worden veelal uitgevoerd op een mat waarbij je traint met eigen lichaamsweerstand of –gewicht. De resultaten zijn sterkere kernspieren, een betere houding, meer stabiliteit, toegenomen flexibiliteit en algehele fysieke fitheid.

De docente Geertje Bakker volgde een pilatesopleiding in Maastricht en New York, Essentrics in Amsterdam en Oefentherapie (Mensendieck) aan de  Hogeschool van Amsterdam. Ook heeft zij verscheidene yoga- en dansscholing gevolgd in Amsterdam en Breda, en de Intensive Course Choreografie aan de Theaterschool. Zij geeft op verschillende sport- en dansscholen les en werkt als Oefentherapeut Mensendieck in Amsterdam.

 

Wanneer:

Woensdag: 16.00 – 17.00 uur en 18.00 – 19.00 uur

Donderdag: 17.45 – 18.45 uur

Info: Geertje Bakker

gmbakker21@hotmail.com

www.notionformotion.nl

Aanmelden: info@notionformotion.nl